Aita, ¿tú también te morirás algún día?
(Silencio)
Oye, Juan, ¿por qué no has respondido a tu hija?
Porque es demasiado pequeña para
comprender. Además, no creo que sea
necesario agobiarla con estos asuntos.
Excusas. Seguramente la ausencia de respuesta
por parte del adulto a una pregunta “incómoda”
planteada por su hijo o hija es producto de no saber qué o cómo responder.
En su lugar, dibujamos un mundo irreal, pletórico de
felicidad y armonía.
Convertimos en tabúes temas habituales,
naturales, ineludibles y obligatorios para todo ser vivo.
Como la muerte.
La sociedad occidental de inicios de siglo educa en y para
el éxito, en la felicidad aparente y en el color único.
Se obvia que la vida también es tristeza y fracaso, y que
hay motivos y derechos tanto para la una como para el otro. Se olvida, en
definitiva, de que la vida tiene infinitos colores.
La literatura infantil actual, poco a poco, empieza
a vestirse de tristeza, de muerte y de fracaso, pero también
de mucho color (más que nunca), y de infinitas maneras de amar, de sentir y de
ser feliz.
Porque la fantasía, la realidad, la felicidad y la tristeza
son patrimonio de todas y de todos.
Y también de la literatura.
- Aita, zu ere hilko zara egunen batean?
(Isilaldia)
- Aizu, Juan, zergatik ez diozu erantzun
neskatoari?
- Txikiegia delako ulertzeko. Gainera, ez dut uste beharrezkoa denik bera gai
hauekin kezkatzea.
Aitzakiak. Segur aski, seme edo alaba batek egindako galdera
“ezeroso” bati pertsona helduak ez erantzutea, zer edo nola erantzun ez
jakitearen ondorioa da.
Horren ordez, mundu irreal bat pintatzen dugu, zoriontasunez
eta harmoniaz betea. Ohizko gaiak, naturalak, itzuri ezinekoak eta edozein
gizakirentzat nahitaezkoak direnak, tabu bihurtzen ditugu. Esaterako, heriotza.
Mende hasierako mendebaldeko gizarteak arrakastan eta
arrakastarako hezten du, itxurazko zoriontasunean eta kolore bakarrean.
Saihestu egiten da bizitza tristuraz eta porrotaz ere osatua
dagoela, eta aterako nahiz besterako arrazoiak eta eskubideak daudela. Azken
finean, ahaztu egiten da bizitzak ezin konta ahala kolore dituela.
Gaur egungo haur literatura, pixkanaka, tristuraz,heriotzaz
eta porrotez janzten hasi da, baina,baita ere, kolore askoz (inoiz baino
gehiago),eta maitatzeko, sentitzeko eta zoriontsua izateko
milaka eraz.
Fantasia, errealitatea, zoriona eta tristura guztion
ondarea direlako.
Eta literaturarena ere bai.
Txabi
Arnal GIL
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